Vi flytter helt tæt på Femernprojektet for at yde hurtig service

Vi har flyttet vores afdeling i Rødby hen til Femernprojektets byggecentrum. Så nu er vi klar til at servicere den kommende fabrik øst for Rødby Havn.

Ved Rødbyhavn er arbejdet med den 18 kilometer lange tunnel på tværs af Femern Bælt i fuld gang, og for fremtiden er Nordens største kloakservicevirksomhed, Norva24, blot et stenkast fra projektet. Vi har nemlig flyttet vores afdeling i Rødby til nye lokaler på Finlandsvej lige ved siden af Femernprojektets byggeplads i Rødbyhavn. Ifølge Anders Duus, som er afdelingschef hos Norva24, ligger der en stor fordel i at placere sig tæt på byggepladsen.

 

– Vi forventer, at vi får travlt ved Femernprojektets kommende produktionsanlæg, og her er det vigtigt, at vi kan komme hurtigt til, når der er behov for sugning af beton eller slamsugerarbejde. Det har vi netop fået helt optimale forhold til med vores nye placering ved Rødbyhavn, siger Anders Duus.

 

 

Servicering af en ny by

Til foråret starter opførelsen af et produktionsanlæg, der skal fremstille de betonelementer, som tunnelen under Femern Bælt skal bygges af. Anlægget, der forventes at komme i drift i 2022, får omkring 1600 ansatte. Til dem bliver der bygget indkvartering, da de skal bo tæt på anlægget under byggeprocessen. Således er det ikke kun selve byggeriet af Femernprojektet, der kommer til at skabe et øget behov for kloak- og industriservice i fremtiden.

– Der ligger rigtig meget arbejde i at servicere en stor byggeplads, men i særdeleshed også den by, der bliver etableret lige ved siden af til alle arbejderne. Udover de akutte behov i forbindelse med projektet vil de restauranter og boliger, som bliver etableret, også få brug for vores service, siger Anders Duus.Tyskland. www.norva24.dk

Også en fordel for eksisterende kunder

De ekstra opgaver, som vi forventer at skulle varetage i forbindelse med Femernprojektet, kommer imidlertid ikke til at gå ud over de kunder i Rødby og opland, hvor vi har været til stede i 25 år.

– Vores nye beliggenhed gør ikke kun, at vi kan være hurtigere til stede hos Femern-projektet, men også ved vores øvrige kunder i landsdelen. Samtidig har vi opgraderet en del af afdelingens materiel, så hvis nogle kunder oplever en forandring, vil det kun være til det bedre, forsikrer Anders Duus.